کبوتر

کبوتر / علم کبوتر داری

کبوتر

کبوتر / علم کبوتر داری

یک رویداد شنیدنی

1397/11/5



واتس آپ: 09369588033(0098) Whatsapp


برای دریافت به روز ترین و جدیدترین اطلاعات مربوط به


بیماریهای کبوتر، نژادهای کبوتران زینتی، تیپلر پاکستانی و


مسافتی، مقالات علمی و به روز دنیا در رابطه با کبوتر و


شناخت بیماریها، پیشگیری و درمان و... و سوالات خود در


رابطه با بیماریها عضو کانال تلگرام بنده به آدرس زیر شوید:


telegram.me/kabootarscience



به روز ترین و جدیدترین اطلاعات مربوط به بیماریهای کبوتر، نژادهای کبوتران زینتی، تیپلر پاکستانی و مسافتی، مقالات علمی و به روز دنیا در رابطه با کبوتر و شناخت بیماریها، پیشگیری و درمان را از این سایت دانلود بفرمایید:


http://kabootar.sellfile.ir



فروش کپسول سوپر گروث (Super growth):


این کپسول برای افزایش نطفه داری و تخمگذاری کبوترهای بالغ، رشد


و افزایش وزن شگفت آور جوجه کبوترها، جلوگیری از ضعیف شدن


کبوترهای نر و ماده در هنگام جوجه دهی و تولید جوجه هایی بسیار


درشت، سالم و مرغوب می شود.


تلفن سفارش: 09369588033


ارائه توسط فوق لیسانس علوم دام گرایش پرندگان




فروش کپسول و شربت پی اس تی PST ، درمان و پیشگیری از بیماریهای مهم کبوتر:


عملکرد دارو شامل موارد زیر می باشد:


1- درمان پوکی و لاغری کبوتر


2- درمان کت گرفتگی


3- درمان نیوکاسل گوارشی


4- درمان سرگیجه در اوایل ایجاد


5- درمان اسهال سفید و سبز


6- درمان چرک دهان


7- درمان تورم مفاصل و لنگش


8- درمان عفونت چشمی


9- درمان مشکلات تنفسی و خرخر کردن کبوتر


10- پیشگیری از بیماریهای قارچی، ویروسی و باکتریایی.


برای سفارش لطفاً فقط تماس بگیرید. پیامک نزنید. 09369588033


ارائه توسط فوق لیسانس علوم دام گرایش پرندگان


کله گیجه کبوتر سرگیجه کبوتر نیوکاسل کفتر

کله گیجه کبوتر سرگیجه کبوتر نیوکاسل کفتر

فلجی کبوتر طعمه کبوتر کفتر یک کت گرفتگی بال کبوتر

فلجی کبوتر طعمه کبوتر کفتر یک کت گرفتگی بال کبوتر

آبله کبوتر

دانه چرکی کبوتر

بیماری های کبوتر کنکر کانکر کفتر

فلجی کبوتر ورم بال ورم پا کفتر غده

گرفتگی بال کبوتر

گرفتگی کت کبوتر افتادن افتادگی بال کفتر کبوتر




فروش کپسول ضد انگل های داخلی کبوتر:


نابودکننده تمامی انگلهای گوارشی کبوتر مانند انواع کرمها


جهت سفارش فقط تماس بگیرید: 09369588033


ارائه توسط فوق لیسانس علوم دام گرایش پرندگان


کرم کبوتر انگل کبوتر کفتر انگل روده کبوتر



فروش کپسول و پودر ریکاوری مخصوص کبوتر (R-C):


1- تضمین بهترین عملکرد پس از پرواز و بازگشت کبوتر به آشیانه


2- از مواد طبیعی و بی ضرر تشکیل شده


3- غنی از اسیدهای آمینه، ویتامینها، مواد معدنی و آنتی اکسیدانها


4- پیشگیری از تحلیل عضلات کبوتر پس از پرواز


5-افزایش ساخت پروتئین در بدن کبوتر


6- رفع خشتگی سریع و آمادگی برای پرواز مجدد


جهت سفارش فقط تماس بگیرید: 09369588033


ارائه توسط فوق لیسانس علوم دام گرایش پرندگان
ریکاوری کبوتر دوپینگ کبوتر کفتر


فروش قطره چشمی E-D کبوتر:


این قطره بطور کارآمدی بر بسیاری از عفونتهای چشمی پرنده موثر می باشد،


از جمله این مشکلات:


1- آبریزش از چشم


2- واتری آیز (Watery eyes): خروج آب و مخاط از چشمها


3- وان آی کلد: این مشکل اغلب با آغاز بیماری مایکوپلاسموزیس اشتباه گرفته می شود و بطور معمول دلیل ایجاد آن نوک زدن در چشم پرنده یا آسیبهای فیزیکی به چشم کبوتر می باشد. همچنین در ضورتیکه تهویه هوای لانه کبوترهای شما نامناسب باشد، این بیماری بروز خواهد کرد. علامت مهم این بیماری، خارج شدن مخاط یا آب از یک چشم کبوتر می باشد؛ اما ممکن است هر دو چشم پرنده نیز درگیر شوند. گاهی یک یا هر دو چشم کبوتر بسته به شدت بیماری، بسته می شوند.


4- ایجاد چرکهای پنیری شکل در چشم کبوتر


جهت سفارش فقط تماس بگیرید: 09369588033


ارائه توسط فوق لیسانس علوم دام گرایش پرندگان


درمان چشم درد کبوتر آبریزش چشم کفتر

عفونت چشمی کبوتر

بی حالی کبوتر

آبریزش از چشم کبوتر



فروش پودر و شربت تنظیم کننده متابولیسم، پاک کننده دستگاه گوارش، تقویت


سیستم ایمنی و پاکسازی کبد کبوتر:


1- اسیدیته دستگاه گوارش را کاهش داده و بدین ترتیب فعالیت باکتریهای بیماریزا


را کاهش و از ایجاد بیماری پیشگیری می کند


2- فلور میکروبی دستگاه گوارش کبوتر را احیا می کند و منجر به افزایش جمعیت و در پی آن افزایش فعالیت میکروارگانیسمهای مفید شده و بطور شگفت آوری از بیماریهای دستگاه گوارش جلوگیری می کند. عفونتهای دستگاه گوارش یکی از مهمترین مشکلات در پرورش کبوتر می باشد


3- سیستم ایمنی و دفاعی بدن کبوتر را تحریک می کند


4- به دفع مواد سمی از بدن کبوتر کمک می کند


5- موجب بهبود عملکرد روده ها و افزایش جذب مواد مغذی می گردد


جهت سفارش فقط تماس بگیرید: 09369588033


ارائه توسط فوق لیسانس علوم دام گرایش پرندگان


کبوتر سالم کبوتر قلدور آلمانی زاجل مسافتی پیشگیری بیماری

داروی مخصوص کبوترهای لاغر، بیمار، سینه کاردی، سینه خشکی و کبوترهایی


که از لاغری مفرط، سینه آنها تیغ کشیده:


این دارو پرنده شما را سریعا ریکاوری می نماید؛ بطوریکه ظرف مدت یکماه پرنده


ای بسیار شاداب، دارای سینه ای عضلانی و سالم خواهید داشت. ضمناً این دارو


برای کبوترهای بیمار و کبوتر هایی که بتازگی بیماری را پشت سر گذاشته اند،


بسیار بسیار مفید است.


جهت سفارش فقط تماس بگیرید: 09369588033


ارائه توسط فوق لیسانس علوم دام گرایش پرندگان


سینه کاردی کبوتر سینه خشکی کبوتر لاغری کبوتر


فروش کپسول دوپینگ و افزایش قدرت پرواز کبوتران پرشی و مسافتی:


مواد تشکیل دهنده این کپسول تماماً طبیعی بوده و هورمونی نمی باشند؛ بنابراین هیچگونه


عوارض سوء و منفی برای حیوان ندارند. با مصرف این دارو قدرت پرواز کبوترهای


بلندپرواز و مسافتی افزایش یافته و می توانند ساعات بیشتری را بدون ایجاد خشتگی پرواز


کنند. این کپسول را مصرف کرده و اثرات منحصربفرد آنرا بر قدرت و توانایی پرواز کبوتر


هایتان مشاهده نمایید.


جهت سفارش فقط تماس بگیرید:09369588033


ارائه توسط فوق لیسانس علوم دام گرایش پرندگان


داروی دوپینگ کبوتر افزایش قدرت استقامت پرواز کبوتر
دوپینگ کبوتر پرشی

فروش نمک آبتنی مخصوص کبوتر:


1- با افزایش نفوذپذیری موجب بهبود پوشش پرها می شود


2- پرها را نرم و انعطاف پذیر می کند


3- باعث ریلکس شدن عضلات کبوتر می گردد


4- لکه ها، چربیها و بطور کلی عوامل مضر را از سطح پوست و


پرهای حیوان می زداید


5- موجب رشد مطلوب پرها در دوران پرریزی می شود


6- پرها را براق می کند


7- از فعالیت و رشد انگلهای خارجی مثل کنه ها، مایتها و ...


جلوگیری بعمل می آورد


برای سفارش فقط تماس بگیرید: 09369588033


ارائه توسط فوق لیسانس علوم دام گرایش پرندگان


نمک آبتنی کبوتر

پودر و شربت افزایش قدرت پرواز و استقامت کبوتر:
1- متابولیسم بدن پرنده را تحریک کرده و تبدیل سریع چربیها به انرژی را

بهبود می بخشد

2- عملکرد فیزیکی کبوتر را در پرواز بطور معنی داری تقویت می کند

3- اکسیژن رسانی به عضلات توسط خون را افزایش می دهد

4- از دهیدراتاسیون (از دست رفتن آب بدن) طی پروازهای طولانی

 جلوگیری می کند

5- در تقویت پرندگان جوان بسیار مؤثر است

6- افزایش استقامت و قدرت عضلانی طی پروازهای طولانی

7- افزایش حجم عضلات و ذخایر گلیکوژنی موجود در ماهیچه ها که موجب

کاهش احساس خستگی در کبوتر می گردد
8- افزایش سرعت پرواز در بازگشت به آشیانه

جهت سفارش فقط تماس بگیرید: 09369588033


ارائه توسط فوق لیسانس علوم دام گرایش پرندگان


افزایش پرش کبوتر کفتر دوپینگ
گروبندی کفتر کبوتر کبوتر کفتر تیپلر پاکستانی

  • اسپری ضدانگل مخصوص کبوتر:

1- نابودکننده کنه های کبوترهای بالغ و جوجه کبوترها


2- نابودکننده جرب، مایت و خوره پرها


3- از بین برنده تمام مگسهای بدن کبوتر


4- نابود کننده کل حشرات و انگلهای داخل لانه کبوترها


جهت سفارش فقط تماس بگیرید: 09369588033


ارائه توسط فوق لیسانس علوم دام گرایش پرندگان


انگل کبوتر خوره کبوتر
مگس کبوتر انگل خارجی کفتر سگ مگس کفتر مگس سگی کبوتر
کنه کبوتر کفتر


برای دانلود رایگان فیلم مستند آموزش تصویری بیماری های کبوتر کلیک کنید.

با عرض سلام خدمت تمام دوستان و همراهان وبلاگ 

اتفاقی را که دیروز برایم رخ داد خیلی جالب بود(حداقل برای خودم) .شنیدن آن خالی از لطف نیست. 

 

حدود ۵ سال پیش جوجه کبوتر ابلقی در بین کبوترانم متولد و به جمع آنها پیوست. در همان جوجگی یعنی هنگامی که هنوز پر نینداخته بود آنرا به مسافتی در حدود ۶ تا ۷ کیلومتر دورتر از خانه می بردم و از خودم زودتر به آشیانه باز می گشت. 

 کبوتری آرام بود و احساسم به من می گفت که حرفهای مرا درک می کند.وقتی صدایش می کردم بدون ترس جلو می آمد،چشمانی نافذ و دوستداشتنی داشت. 

وقتی حدود ۳ یا ۴ پره بود آنرا تا مسافت ۱۲۰ کیلومتری یعنی فاصله قوچان تا مشهد پرواز دادم و باز هم زودتر از من به آشیانه بازگشت. 

در آن زمان حدود ۷۰ کبوتر مسافتی داشتم و این کبوتر یکی از دوستداشتنی ترین کبوترانم بود و علاقه فراوانی به آن داشتم. 

روزی از روزها بدلیل یکسری مشکلات و نداشتن فرصت برای رسیدگی به کبوتران مجبور شدم آنها را رد کنم اما پرهای ۱۱ عدد از بهترین آنها را قیچی کرده و این کبوتران رانگهداشتم که این ابلق یکی از آنها بود. 

 

در سن ۱ سالگی از آن جوجه کشیدم. اما بشدت مریض شد و تا پای مرگ پیش رفت. در آن زمان خیلی ناراحت بودم و به آن بسیار رسیدگی می کردم اما حیوان تماما استخوان شده بود و فاصله ای تا مرگ نداشت بطوریکه دیگر از آن قطع امید کرده بودم. جوجه های آن هم کوچک بودند و مردند. 

اما حیوان می دانست که چقدر به او عشق دارم و او هم به من علاقه داشت و می توانستم این موضوع را از چشمان درخشان آن بخوانم. برای خوب شدنش دعا می کردم و تا جایی که قادر بودم  سعی می کردم برای درمان آن چیزی کم نگذارم. 

 

یک روز صبح با خاطری آزرده به پشت بام رفتم زیرا در شب قبل حیوان اصلا حال خوشی نداشت اما با صحنه ای غیر منتظره روبرو شدم، بله کبوتر دوستداشتنی ام بهتر شده بود. 

 

خوشبختانه بیماری را رد کرده و بهبود پیدا کرد اما چندی به طول نیانجامید که مجبور شدم به خاطر کمبود وقت و مشکلاتی که برایم پیش آمده بود از کبوتران دوستداشتنی ام بگذرم و آنها را رد کنم. اما نمی توانستم، مدتی آنها را امانی به کسی سپردم تا از پرندگان مراقبت نماید ولی پس از گذشت چند وقتی این شخص هم دیگر توانایی نگهداری از آنها را نداشت بنابراین مجبور شدم آنها را رد کنم و این موضوع برایم خیلی سخت بود اما با گذشت زمان به آن عادت کردم. 

 

دو سه سالی گذشت و موقعیتم مساعد تر شد و دوباره چند کبوتر را خریداری کردم و به نگهداری از آنها مشغول شدم و بدین وسیله خودم را سرگرم کردم. اما همیشه یاد و خاطره این ابلق در ذهنم تداعی می شد. تا هم اکنون که تقریبا ۵ سال از زمان تولد آن کبوتر می گذرد، دیروز بعد از ظهر برای غذا دادن به کبوتران به پشت بام رفتم، ناگهان صدای پر کبوتری را شنیدم، ابتدا با خودم فکر کردم و گفتم من که کبوتر پروازی ندارم ولی وقتی پشت سرم را نگاه کردم تصور کنید با چه صحنه ای روبرو شدم، بله کبوتر ابلق! او آمده بود، باورم نمی شد، کمی گیج شده بودم، صدایش کردم، جلو آمد و با دست برداشتمش، دیگر واقعا باورم شده بود که این پرنده دوستداشتنی احساس و عاطفه ای حتی خیلی قویتر از برخی انسانها دارد! 

از همان ۵ سال پیش عکسهایش را در کامپیوتر نگه داشته بودم و هرز گاهی به آنها نگاه می کردم. این عکسها را در ذیل برایتان می گذارم، امیدوارم شما هم مثل من لذت ببرید. 

 

عکس ابلق در زمان جوجگی: 

کبوتر   کبوتر کبوتر کبوتر  کبوتر

 

عکس ابلق در ۵ سالگی: 


کبوتر   کبوتر کبوتر کبوتر  کبوتر


لینک ورود به صفحه اصلی
نظرات 42 + ارسال نظر
حمید از کانادا چهارشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 08:06 http://iranpigeoncanada.blogfa.com

سلام احمد جان گّل. از داستان زیبایت خیلی‌ لذت بردم. شبیه این داستان در زمان کودکی برای خود من با یکی‌ از کبوتر‌های دائیم اتفاق افتاد این کبوتر را در طول یک تابستون خودم با دهان بزرگ کردم و وقتی‌ بالغ شد یک نر سفید مهر شد که تا ۲-۳ سالی‌ دائیم ازش جوجه می‌کشید تا اینکه یک روز دادش به یکی‌ از رفیق هاش تهران (دائیم اونموقع غرب کرج یک باغ داشت) که من خیلی‌ ناراحت شدم. چون این کبوتر هر وقت من را میدید می‌اومد روی شونه ام. یک روز اون رفیقش گفت که باختش داده. به هر حال اون کبوتر که پلاکی هم نبود بعد از ۴ سال برگشت خونه دائیم و به محض دیدن من اومد روی شونه ام. این بهترین لحظه عمر من بود. خوشحالیتو درک می‌کنم. موفق باشی‌. کوچک شما.

سلام حمید عزیز
متشکر از احساسات پاک شما
موفق و موید باشید.

محمد از قم چهارشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 10:03 http://www.oqp.blogfa.com

احمد عزیز سلام
داستان زیبا و دلنشین شما شاید یک نونه از محکمترین ادله دلبستن انسان یه این حیوان باشد. بسیار دلنشین بود و با قلم پر از مهر شما شیوا بیان شده بود.
با سپاس

سلام محمد آقا
ممنونم از این همه محبت شما.

مجتبی از شیراز چهارشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 13:18 http://www.kabootaremojtaba.blogfa.com/

واقعا زیباست احساسی که به آدم دست میده از راز و رمزی که در این مخلوق خداست.
برای 2 تا از جوجه های منم پیش اومده بعد از یک سال برگشت ولی ابلق شما بعد از 5 سال واقعا جای تحسین داره.

سلام آقا مجتبی
ممنون از عنایت شما.

سعید پنج‌شنبه 14 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 10:29

احمد جان سلام
با علاقه ای که به شما دارم و با تشکر از زحمات شما ،و پیگیر و یلاگ شما هستم
بعضی اوقات بر خلاف شعاری که میدی عمل میکنی ما پول به حساب شما پرداخت کردیم متاسفانه قرار بود 2 عدد سی دی را برای بفرستی که نفرستادی 2 - در وبلاگ آقای زاهدی به عنوان نمونه تا مطلبی را میذارند طرف را جان به لب میکنن 3- شما با ید قدری علمی به این مسئله نگاه کنی ببین شاید زمانی که شما کبوتر را رد کردی دست به دست گشته و از اون شهر بیرون رفته بعد از مدتها که مثلا توسط شخص دیگری از سبزوار به مشهد اومده در اولین پرواز که کبوترهای پلاکی عادت دارند سری به داخل تمام جای شهر بزنند سر از خانه شما در آورده تصور بکن ایا این کبوتر 5 سال آوره بوده یا اگه از شهر دیگه به خانه شما آمده چرا همان سال اول نیامده شما معمولا هر کبوتر ذات داری را بخوای جلد کنی در اولین پرواز بدبنال خانه صاحب قبلی خود خواهد گشت ---- حالا حداقل اون سی دی ها را برام بفرست -- در ضمن یک خواهش اگر اطلاعات به روش اروپایی راجع به کبوتران مسافتی داری از زمان تخم گذاری -تغذیه -روشهای راه دادن - فاصله مسافتها - خلاصه از پایه زحمت کشیده به ترتیب در سایت درج نمائید

سلام آقای محترم
این دروغها و این تهمتها دیگر کارساز نیست و جنابعالی و همدستانتان دیگر نمی توانید جو را آشفته کنید و به تخریب دیگران بپردازید.در مورد سی دی متاسفم برای شما که اینقدر دروغگو هستید و ضمنا اگر ناراحت هستید می توانید از وبلاگهای دیگر بازدید کنید و به اینجا هم سر نزنید.ضمنا در رابطه با مطالب آقای زاهدی هم می توانید به وبلاگ خودشان مراجعه نمایید هر چند که می دانم مقصود جنابعالی از این اعمال چیست!
متشکر از لطف شما

یک دوست پنج‌شنبه 14 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 14:20

سلام محمد جان

نمی دونم چی بگم ولی واقعاً خوشحالم که همیشه از این پرنده زیبا و وفادار نگهداری کرده ام و عاشقانه دوستش دارم.آقای سعید عزیز برای دوستی و رفاقت تلاش کنید نه برای آزردن و ایجاد تفرقه.اینکه آقای محمد این مطلب رو عنوان نمودند بیشتر به دلیل وفاداری و نجابت کبوتر بوده است نه اینکه ذات کبوتر رو به رخ بقیه بکشند.شاید اتفاقی برگشته ولی به هر دلیل نباید شما به این صورت این موضوع رو یه مساله کم ارزش جلوه بدید .

آقا محمد عزیز دیگه این کبوتر رو از خودتون دور نکنید و ارزش خوب نگهداری کنید.اگه تونستید عکس های باکیفیت از کبوتر ابلق و بقیه کبوتراتون برای ما بذارید تا دلمون شاد بشه.

ارادتمند شما

با سلام و عرض تشکر از شما دوست عزیز.

حمید از کانادا جمعه 15 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 00:02 http://iranpigeoncanada.blogfa.com

با سلام مجدد. این دوست عزیزمون آقا سعید مثل اینکه اصلا شناختی‌ از کبوتر‌های مسافتی نداره. این کبوتر‌ها را بخاطر حافظه فوق العاده شون همه میشناسند. چندین سال پیش (بیشتر از ۶ سال) یکی‌ از دوستان پلاکی باز من در اینجا (کانادا) نقل مکان کرد و تمام کبوتر هاشو به مکان جدید برد. امسال بعد از این همه مدت کبوتر‌های اصلیش را که در تمام این مدت در حال جوجه کشی‌ ازشون بود از گنجه در آورد. باورتون نمیشه اگه بگم تمام ۲۳ عدد کبوتر به مکان ۶ سال پیش بر گشتند که ما مجبور شدیم یک شب بریم و از تاریکی‌ استفاده کنیم و همه را بگیریم... بله این کبوتر‌ها اینطوری هستند آقا. کوچیک شما.

سلام حمید جان
خیلی متشکر از فرمایشات صحیح شما.

حاج مهدی زاهدی جمعه 15 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 21:25 http://mahdizaqhi.persianblog.ir

با سلام خدمت همه دوستان و سروران خودم امیدوارم در تمام لحظات زندگی تون خوب و موفق باشید ما هم به روز شدیم

با سلام
حتما خدمت می رسیم.

حامد کرج جمعه 15 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 21:35

با عرض سلام

من خودم یکی از کبوتر دارای مسافتی هستم و 15 سال که این نوع کبوتر را میشناسم کبوتر مسافتی هیچ موقه لانه اول را فراموش نخواهد کرد اگر مربی خوب به کبوترش برسه و اموزش بده.و این امکان همیشه هست که کبوتر بد از مدت زیادی برگرده خوب این مورد خیلی جالبه که بعد این مدت کیوتر احمد اقا برگشته .من کبوتران خودم که از اصفهان رها کردم از 10 کبوتر 8 تا اومدن کرج و بعد از یک سال یکی از اونا برگشت.
به هر حال کبوتران مسافتی یا (pigeons race) دونیای زیبایی که خاطرات جالی داره ای کاش یک جلسه حضوری بزاریم در یک روز خاص و هم کبوتران خودمونو بیاریم هم خاطراتمونو بگیم به هر حال احمد اقا که این فرصت به ما میده من ااز ایشون ممنونم

با سلام وعرض تشکر از محبت جنابعالی.

سعید شنبه 16 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 07:55

سلام به احمد آقای عزیزم و تمامی عشقبازان
من خدای نکرده قصد جسارت نداشته و ندارم و نه قصد تفرقه بنده حقیر مقداری تحصیلات دانشگاهی دارم و دوست دارم که یک ذره هم علمی به این قضیه نگاه کنم جز باند کسی هم نیستم من هم از کبوتران پلاکی با نژاد خالص نگهداری میکنم و هم تهرانی خوب - من از همه وبلاگها بدلیل شغلم ایجاب میکنه هر روز صبح دیدن میکنم که شاید دوستان مطالب جدید را گذاشته باشند و ما هم بدون منت از زحمات قشنگ اونه استفاده بکنیم و در مورد کبوتر شما بایستی به احتمالات هم توجه کرد که این بحث اضافه شدن به تجربه خودمان را داره در ضمن شما اصلا زود راجع به بنده زود قضاوت نکن ما به دل نمیگریم چرا که بچه نیستیم در ضمن ما همه دوستان را استاد خودمان میدانیم راجع به اون مطالبی که گفتم دوست دارم برای همه مون مطلب بذاری و یا شماره تماس بذارید که صحبت کنیم

با سلام
جناب سعید آقا پیرو فرمایش خودتان که فرمودید بچه نیستید باید عرض کنم که اگر اینطور است بفرمایید شما برای سی دی کی به حساب بنده پول واریز کردید؟و این گفته ها و رفتار شما چه معنایی دارد؟
ضمنا مگر تحصیلات دانشگاهی و شغل جنابعالی چیست؟
ضمنا برای درخواست شما مبنی بر ترجمه اطلاعاتی در رابطه با تغذیه،بیماریها و ... از سایتهای اروپایی،اولا بنده فرصت کافی را ندارم و ثانیا زبان انگلیسی من آنقدر قوی نیست که بتوانم مطالب را سریعا ترجمه کنم.اگر شما تحصیلات دانشگاهی دارید و همچنین اشراف لازم به زبان انگلیسی نیز دارید خودتان زحمت ترجمه را بکشید و اگر اینطور نیست به وبلاگ یکی از دوستانم که لینک آنرا در زیر برایتان می گذارم مراجعه نمایید و اگر مطلب خاصی مد نظر شماست از ایشان تقاضا کنید که ترجمه نمایند زیرا ایشان استاد دانشگاه هستند:
http://www.oqp.blogfa.com/

یک دوست شنبه 16 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 08:06

با عرض سلام خدمت احمد آقای عزیز و محترم

من تا حالا کبوتر مسافتی نداشتم و چند سوال داشتم می خواستم از خدمت شما بپرسم و ازتون ممنون می شم پاسخ سوالاتمو بدید :

1- آیا روش جلد کردن کبوتر مسافتی مثل سایر کبوتر هاست و یا روش خاصی دارد ؟اصلاً کبوتر مسافتی بالغ رو می شه جلد کرد یا خیر؟

2- آیا کبوتر های مسافتی قابلیت سازگاری در کنار سایر کبوتر ها رو دارند یا باید به صورت جداگانه آموش و تربیت ببینند؟

3- آیا کبوترهای مسافتی توانایی پرش با سایر کبوتر ها رو دارند یا خیر؟


4- چگونه می توانم جوجه کبوتر مسافتی خوش ذات تهیه کنم ؟آیا شما می تونید بهم کمک کنید؟

منتظر پاسخ شما هستم
با تشکر

سلام
۱-کبوتران مسافتی بخاطر هوش سرشار،نسبت به کبوتران دیگر سریعتر جلد می شوند.کبوتران بالغ را بسختی می توان جلد کرد و احتمال جلد شدنشان اندک است.
۲-اگر از کبوتران دیگر جدا باشند بهتر است.
۳-خیر کبوتران مسافتی سریعتر بال می زنند و در دور زدن در اطراف پشت بام تحمل دیگر کبوتران را ندارند.
۴-بنده متاسفانه کبوتران چندانی ندارم،البته هرگاه از ابلق جوجه کشی کردم در خدمتتان هستم و خوشحال می شوم بعنوان یادگاری از جوجه های آن به شما بدهم.
در تماس باشید.

مسعود شنبه 16 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 10:03

باعرض سلام پدر و مادر ابلق چه رنگی بودند تشکر

سلام
پدر آن یک زاغ و مادرش سفید بود.

احمد شنبه 16 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:43 http://kabootar-e-mosabeghe.blogsky.com/

من هم امیدوارم برای یکدیگر دوستان خوبی باشیم جناب((یک دوست))

حامد کرج شنبه 16 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 14:34

با سلام

من کبوتران مسافتی خوبی دارم چنانجه دوستان محترم تمایل به دریافت این نوع را دارن به من ایمیل بزنن .hj_hamed@yahoo.com

یک دوست یکشنبه 17 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 08:26

سلام احمد جان

امیدوارم حالتون خوب باشه و در صحت و سلامتی کامل به سرببرید و ایام به کامتان باشد.

بسیار از شما قدردانی می کنم به خاطر پاسخگویی به سوالاتم و همچنین بی نهایت از شما سپاسگزارم که فرمودید که در آینده کبوتری به عنوان یادگاری برای من هدیه خواهید داد.من این فرمایش شما و این لطف شما رو هیچوقت فراموش نخواهم کرد .
احمد جان من در گذشته از دو نوع کبوتر نگهداری می کردم که بنا به دلایلی مجبور شدم کبوترهامو به یکی از دوستانم واگذار کنم.ولی الان مجددا تصمیم گرفتم دوباره کبوتران مورد علاقه خودم رو دور هم جمع کنم.

نوع اول کبوترام پرشی بودند که در تهران طرفداران زیادی دارند ولی نوع دوم که خودم عاشق اونا بودم کبوترای نمایشیم بودن . طوری که این کبوترام نظر خانوادم ، همه دوستام و همسایه هامونو نسبت به کبوتر عوض کرده بودند و همه عاشق پرواز این کبوترا بودند.

بارز ترین مشخصات کبوترای من ظاهر و استیل بسیار جذاب آنها بود طوری که غرور در چشمان آنها نمایان بود.خصوصیت دیگه این کبوترام بدن بسیار ورزیده این کبوترا بود به طوری که خستتگی نا پذیر بودند و بارزترین خصیصه این کبوترام نمایش های دلپذیر آنها در آسمان بود و رهبر سمفونی تمام این کبوترام یک نر سرخ بسیار بسیار زیبا بود که از تبریز آورده بودمش.اون نمایش هایی موقع پرواز اجرا می کرد که خودم مجذوب اون می شدم.پشتک های بسیار قاطعانه و مستمر ، اوج گیری عمودی و سقوط بسیار زیبا و هر کاری که دلش می خواست با قشنگ ترین حرکات به نمایش می گذاشت و در کنار اون طوقی ها ، ابلق ها ، دم زغالی ها و ..... که پس از چند دقیقه پرواز تیپی از هم جدا می شدند و هر کدام به نمایش خود مشغول می شدند.

وای چقدر زیبا بود.گنجه بسیار تمیز و شیک در حیاط منزلمان پدرم برایم فراهم کرده بود.پددرم به خاطر شغللش مخالف کبوتر بود ولی به خاطر عشق من به کبوتر و علاقه او به نر سرخ خیلی بهم کمک می کرد.

احمد جان این بار تصمیم گرفتم در کنار این کبوترها از کبوترای مسافتی نیز نگهداری کنم و در این زمینه حتما از شما کمک خواهم گرفت .

در آخر از اینکه منو لایق دوستی با خودتون دونستید بسیار بسیار سپاسگذارم.

با تشکر

سلام
ممنون از تماستان امیدوارم بتوانم برایتان مفید بوده و دوستان خوبی باشیم.

امید یکشنبه 17 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 16:46

با سلام خدمت دوست خوب و گرامی احمد آقای گل
با خوندن داستان خوبتون شادی و احساسی که اون لحظه به شما دست داده رو کاملاً درک کردم.
چون من خودم چندین بار در شهرمان همدان با چنین لحظه ای رو به رو شدم که از بهترین لحظات عمرم بوده.
حدوداً 12 سال پیش یه جوجه کوهی نامه بر که ماده بود پرورش دادم و زمانی که اون 8 پره بود بدلیل پاره ای از مشکلات رایج کبوتر داری مجبور به رد کردن کبوترا شدم. از این ماجرا 2 سالی گذشت تا این که یک روز عصر دیدم یک کبوتر قیچی شده افتاد رو بام انباری حیاطمون و تا من رو دید شروع کرد با غرور راه رفتن. اون لحظه انگار تمام دنیا رو به من داده باشن من خوشحال شدم. اون کبوتر که پر کش خورده بود و اندازه پرهاش 5 سانت بود بعد از 2 سال به خونه برگشته بود.لازمه که بگم اون زمان من روی بام یک لونه داشتم و کبوتر وقتی به خانه برگشته و دیده که من رو بام نیستم خودش رو به حیاط رسونده که من اون رو ببینم و من شادی رو تو چشمای معصومش میدیدم.
از اونجائی که حیوانات محبت رو خیلی خوب درک میکنند فکر کردم نوشتن این خاطره من در سایت جالب شما خالی از لطف نباشه و اینکه من هم احساس شما رو کاملا درک میکنم.
با تشکر از شما و مطالب جالبتون

سلام دوست عزیزم
متشکرم از خاطره زیبایتان.بسیار لذت بردم.

احمد یکشنبه 17 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 19:14 http://kabootar-e-mosabeghe.blogsky.com

سلام آقا مسعود متشکرم از لطف شما.

مسعود دوشنبه 18 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 16:14

احمد جان سلام

امیدوارم حالتون خوب باشه و اگر حرم رفتید حتماً به یاد ما هم باشید.خیلی وقته مشهد نیومدم دلم برای امام رضا تنگ شده شاید امام ما رو برای پابوسی قابل نمی دونه .احمد آقا خوش به حالتون که مشهد زندگی می کنید.
احمد جان یه کم در مورد کبوترای مسافتی از اینترنت تحقیق کردم .به ظاهر در کشورهای دیگه طرفداران زیادی دارند .احمد جان چند تا سوال توی ذهنم هست که می خواستم از خدمتتون سوال کنم :

پیشاپیش از پاسخگویی شما تشکر و قدردانی می کنم .

سوال 1) کبوتر های مسافتی در کشور ما بیشتر در کدام شهرها طرفدار دارند؟
((در تهران بیشتر به کبوترهای پرشی توجه می شود و حتی من در بین دوستانم تا حالا ندیدم که از این نوع کبوتر نگهداری شود فقط چند نفر می شناسم که آنها بیشتر به دلیل خریدو فروش اقدام به نگهداری می کنند))

سوال2) بیشترین رکوردی که شما با یک کبوتر مسافتی در اختیار دارید چقدر بوده است ؟لطف کنید مشخصات کبوترو هم خاطرتون هست بفرمایید

سوال3 ) این کبوتر ها قبل از مسابقه باید چه تغدیه ای داشته باشند که در طول مسیر مشکلی برایشان پیش نیاد؟

سوال 4) آیا کبوترهای مسافتی در طی مسیر اقدام به نشستن و استراحت می کنند یا خیر؟

سوال5) با توجه به اینکه کبوتران مسافتی اکثراً از مسیرهای بیابونی و کوهستانی رد می شوند استنباط می شود به راحتی می توانند طعمه پرندگان شکاری شوند.آیا این کبوترها چابگی و یا هوش خاصی جهت به دام نیافتدن دارند یا خیر؟

سوال 6) یک کبوتر مسافتی خوب و خوش ذات از لحاظ ظاهری چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

سوال 7 ) آیا کبوترهای مسافتی نیز بهتر است در بام نگهداری شوند یا فرقی نمی کند که در حیاط و یا حتی در تراس آپارتمان نگهداری شوند؟


با تشکر از شما

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما
۱-بیشتر در شهر مشهد&قوچان و بطور کلی شهرستانهای اطراف مشهد البته اهالی جنوب کشور هم بسیار به این نوع کبوتران علاقه دارند.به تازگی مشاهده کرده ام که شیرازی ها هم این نوع کبوتران را از مشهد به شیراز می برند.
2-من از 120 کیلومتر بالاتر نرفته ام.زیرا اولا خودم وسیله نداشته ام و اگر هم کبوتران را از مسافتهای مختلف رها می کرده ام با دوستانی که وسیله داشتند اینکار را انجام می دادم.
3-اگر راه خیلی دور باشد معمولا 1 ساعت مانده به بردن کبوتران به آنها حدود 10 تا 15 گرم ارزن علاوه بر جیره ای که در وعده قبل خورده می دهند.
4-اگر راه خیلی دور باشد بله اینکار را انجام می دهند.
5-بطور کلی سرعت این کبوتران در پرواز بیشتر از دیگر کبوتران است.یکی از کبوتران خودم را در مسیر چناران به مشهد که حدود 60 کیلومتر مسافت می باشد قوش زده بود ولی با اینحال کبوتر در حالیکه قسمتی از چینه دان و سینه اش پاره شده بود صبح روز بعد به آشیانه بازگشت.بطور کلی این کبوتران هم طعمه پرندگان شکاری می شوند اما نه به اندازه انواع دیگر.
6-چون در ایران نژاد ها خالص نیست نمی توان مشخصات خاصی را برای این نوع کبوتران در نظر گرفت اما بطور کلی دارای پر و دمی کوتاهتر&سینه ای ستبرتر و سر و نوکی بزرگتر از انواع دیگر می باشند.
7-مسلما بهتر است در بام نگهداری شوند اما در حیاط و یا تراس هم از دیگر کبوتران بهتر جلد می گردند.

محمد قشمی چهارشنبه 27 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:16

احمد جان داستان جالبی بود لذت بردم

محمد چهارشنبه 27 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:47

باسلام خدمت احمد اقا
وعرض تشکر بابت زحماتی که در وبلاگ برای اطلاع رسانی به دوستان می کنید یه سوالی در مورد یه بیماری ونحوه درمان دارم .تنفس کبوتر همراه با صدای خر خر میشه دهان کمی بازمی مونه ووقتی دهان کبوتر را با دست باز کردم دیدم زیر زبان سوراخ مخصوص تنفس خیلی گشاد تر از هد نرمال وملتهب است گاهی هم در سقف دهان حالت پنیری شده که فکر کنم نوعی عفونت باشه در ضمن واکسن دوگانه نیوکاسل وانفولانزا 3ماه قبل تزریق شده

با سلام خدمت شما
آیا مایع مخاطی همانند خلط نیز از قسمت نای و همچنین حفرات بینی خارج می گردد ویا فقط چرک پنیری وجود دارد؟

مجتبی از شیراز چهارشنبه 27 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 13:43 http://www.kabootaremojtaba.blogfa.com/

با درود فراوان
در مورد همان جوجه ای که بهتون گفته بودم طعمه زده
دور تا دور مقعدش طعمه یا آبله ها خوب شد.
فقط مونده روی سر کتفش و دو طرف صورتش و همچنین دهانش
مثل همین دوست بالایی که گفتن شده کمی دهانش بازه ولی تنفسش خوبه و خرخر نمیکنه.
یکی از چشمهاش هم کمی آب آورده.

سلام
دانه های اطراف کتف و صورت کبوتر هم بزودی بهبود پیدا می کند.
ویتامین آ از داروخانه دامپزشکی تهیه و به مدت سه روز طبق دز درج شده بر روی آن بصورت محلول در آب در اختیار پرنده قرار دهید.
اگر دهان کبوتر هنگام تنفس باز می ماند احتمالا نشان از آن دارد که کبوتر بهبود یافته اما داخل ریه ها و کیسه های هوایی حیوان چرک وجود دارد.همچنین یکی از دلایل آب آوردگی چشم هم می تواند انسداد مجاری اشک بر توسط این اخلاط باشد.
شما شربت برم هگزین از داروخانه انسانی تهیه و بمدت 5 روز و هر روز 2 قطره صبح و 2 قطره بعد از ظهر در دهان پرنده بچکتنید.
باز هم اگر مشکلی بود در خدمتم.

احد جمعه 29 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 23:50

سلام احمد جان باور کن وقتی اینو خوندم اشک توی چشمام حلقه زد انگار کبوتر خودم برگشته باشه خیلی خوشحالم که این کبوتر دوباره کلمه بزرگ وفا را برای ما انسانها معنی کرد اگه موقعیتم جور باشه حتما برا دیدن باوفا مهمونت میشم

مصطفی از مشهد یکشنبه 31 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:20

با سلام
متاسفانه احمدجان چند وقتی بود به دلیل گرفتاری نتونسته بودم به وبلاگت سر بزنم.
این اتفاقی که برات دیروز افتاده بود رو خوندم - باید بدون تارف بگم ذوق زده شدم و احساسی که دیروز داشته رو من الان حسن کردم چون اتفاقی شبیه به این برای من نیز افتاده بود.
با اروزی قبولی طاعات

سلام
متشکر از لطف شما.

احمد یکشنبه 31 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 13:36 http://kabootar-e-mosabeghe.blogsky.com

مجتبی عزیز متاسفانه نظر شما بدلیل اختلال در بلاگ اسکای پاک شد.اگر مطمئن هستید که کوریزا است و علائم بالینی آنرا چک کرده اید م توانید از سولفانامید ها مانند سولفادیمیدین سدیم و یا سولتریم طبق دز توصیه شده بر روی جعبه دارو استفاده نمایید.البته همیشه به خاطر داشته باشید که علائم بالینی بسیاری از بیماریها با هم مشترکند و از روی این مشاهدات نمی توان تشخیص قطعی داد.

محمود سه‌شنبه 2 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 00:31 http://www.mahdizaqhi.persianblog.ir/

با سلام به احمد اقای گل خوب و خوش و سلامت باشید نمار و روزه شما هم مورد قبول باشد ما رو از دعاهای خیرتان فراموش نکنید

سلام
ازلطف شما متشکرم.

مسعود سه‌شنبه 2 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 17:26

سلام احمد جان
طاعات و عبادات قبول .خیلی وقت می باشد که از مطلب جدید در وبلاگتون خبری نیست.احمد جان لطفا مطلب جدید برای ما از کبوتران مسافتی بنویسید.

منتظر هستیم

سلام
چشم حتما دوست عزیزم.
کمی سرم خلوت شود حتما مطالب جدیدی را برای دوستداران آپ می کنم.

آرش پنج‌شنبه 4 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 19:55 http://www.lonely0boy.blogfa.com

سلام دوست عزیز من یک سئوال دارم اگه یک جفت جوجه یک کبوتر که از یک تخم بیرون آمده باشند با همدیگر جفت بزنیم آیا وقتی آن دو جوجه بزرگ بشن و تخم بکنند تخم آنها نطفه دار میشود اگه میشه هرچه زودتر جوابشو بهم بدی ممنون میشم .

سلام دوست عزیز
بله ممکن است تخمها نطفه دار باشند اما معمولا جوجه های حاصل،پرندگان خوبی از کار در نمی آیند.

محمد از قم پنج‌شنبه 4 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 22:36 http://www.oqp.blogfa.com

احمد عزیز سلام
امیدوارم سلامت باشید و امور تحصیلی بر وفق مراد باشه.هدف احوالپرسی و عرض ادب برای شما دوست فاضل بود.
با سپاس

سلام بر محمد عزیز
از لطف شما متشکرم.

حامد کرج شنبه 6 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 12:57

سلام

من میخواستم بگم که حرف احمد درست من خودم یک جفت خواهر برادر از کبوترام رو با هم انداختم ولی اولین جوجه ها خوب بودن اما بقیه یکی در میان کور میشدن و کلا جوجه های شانسی خوب در میان .
با تشکر از احمد جان.

سلام دوست عزیز
از پاسخ شما متشکرم.

من یکشنبه 7 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 14:59 http://newearth.mihanblog.com

واقعا داستان جالبی بود خیلی خوشم اومد خیلی خیلی من واقعا نمیدونستم اینقدر شدت عواطف توی پرندگان زیاده خیلی قشنگ بود.
ولی متاسفانه خیلی ها اصلا به پرندگان احترام نمیذارند در بندر عباس و در محله ما خانه ما خدا را شکر پر از کبوتر و سایر پرندگان شده چون ما بالکنمان را برای استفاده پرندگان گذاشتیم و قطعه هایی چوب برای نشستنشان وصل کردیم و هر روز برایشان دانه میریزیم گاهی تجمع پرندگان در بالکن منظره شگفت انگیز و صدای شگفت انگیز تری ایجاد میکند اما متاسفانه در بندرعباس به دلیل شرایط بد جوی در هر مکان معمولی و سربازی امکان نگه داری از پرندگان نیست.

خسته نباشید.

ممنون از اینکه ما رو لینک کردید، شما در وبلاگ ما لینک شدید.

سلام دوست عزیز
از شما متشکرم که به وبلاگ خودتان سر زدید.

امید دوشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 00:37

با سلام خدمت دوست عزیز احمد آقای گل

احمد جان میخواستم اگه راه داشته باشه و شما قبول کنید یه پیشنهاد بدم . اینکه دوستانی که کبوتر دار هستند و کبوتران نقشی دارند عکساشون رو واسه شما ارسال کنند و شما در سایت خوبتون این عکسارو نمایش و توضیح بدید که هم دوستان با نژاد های کبوتران دیگه آشنا بشن و هم اینکه مشخص بشه چه شهرهایی از چه نقش و نژادی نگهداری و نسل کشی میکنند .
با تشکر از شما

سلام امید جان
پیشنهاد خوبی است موافقم.

شرکت گوهردشت فرجاد دوشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 11:08 http://www.gdfco.ir

سلام به شما همشهری گرامی. از وب سایت ما هم بازدید بفرمایید. کار ما درباره ی پرورش شترمرغ است.

سلام دوست عزیز
لینک شما در وبلاگ گذاشته شد.

مسعود یکشنبه 21 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 11:28

با عرض سلام و تشکر از مطالب مفیدتان
دان ۲۰ کبوتر پلاکی چه مقدار و چه دانی باید باشد تا کبوتر قدرت پرواز خوبی داشته باشد

سلام دوست عزیز
دان کبوتر پلاکی شامل ذرت،گندم،ارزن،گاودانه،عدس و دیگر حبوبات بغیر از لوبیا می باشد.

جاسم جمعه 23 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 14:32

وبلاگ خوبی داری داداش مشهدی خوببم

امیر از قزوین دوشنبه 15 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 18:49

واقعا لذت بردم ...... امیدوارم که با کبوترات همیشه خوش باشی و سلامت

عارف جمعه 27 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:12

سلام من از این جور داستان ها شنیده بودم اما این یکی چشم هایم را تر کرد

مسجدسلیمان شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 16:53

کبوترمن هم بعداز5سال برگشت باید داد بزنم به همه بگم

سلام
دادنزنین دوست عزیز.به کسیم نگین.

حسن دوشنبه 31 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:54

سلام من هم مثل شما کبوتری این چنین داشتم که مال من مانند عقاب ها در هوا چند بال می زد و مدام شیرجه می رفت اما متاسفانه چند شب پیش گربه او را خورد و فعلا قصد کشتن آن گربه را دارم البته یک گربه را با آن گربه اصلی اشتباه گرفتم و کشته شد امید وارم گربه قاتل را بکشم.به امید آنکه نه گربه ای در زمین وجود داشته باشد و نه قوش در آسمان.از هرکدام هرآنچه بدستم برسد خواهم کشت

مرتضی از اراک جمعه 18 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 00:06 http://kabotarha.javanblog.com/

با سلام خدمت شما دوست بزرگوار
می خواستم بدانم کبوتر مسافتی اصیل از لحاظ ظاهری چه مشخصاتی باید داشته باشد

سلام دوست گرامی
در ایران بعلت عدم وجود مراکز اصلاح نژادی معتبر و مشخص و همچنین تداخل نژاد ها،نمی توان در رابطه با مشخصات فیزیکی حیوان نظر قطعی داد چراکه ممکن است حیوان دارای ژنهای ناخاصی باشد که در اثر تداخل نژادی به آن به ارث رسیده باشد.

محمدرضا راهداری چهارشنبه 18 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 10:47 http://amirroshanak.blogfa.com

درود بر شما دوست عزیزم و گلم

مبخواستم بدونم کبوتر ابلغت کجا بوده که بعد از مدت 5 سال برگشته . و اگر بخواهید کبوتر پلاکی داشته باشید از چه رنگی رو بیشتر جمع آوری میکنید تا برای مسابقه مناسب باشد؟

سلام
احتمالا در مشهد بوده..من اگه قصد نگهداری از کبوتران مسابقه را برای بار دیگر داشته باشم،رنگ سبز آنرا انتخاب می کنم،زیرا بنا به رنگش از مسافتهای دور بهتر بازگشته و طعمه پرندگان شکاری نخواهد شد.

امین سه‌شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 20:10

باور کن اگه من بودم از خوشحالی سکته میکردم.
این کبوتر رو بخاطر وفاداریش همیشه داشته باش و ازش نگهداری کن.

صمد مهدی پور چهارشنبه 21 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 12:26

سلام بر همه کبوتردوستان
واقعا کبوترپرنده ای جذاب باهوش زیبا و دوسداشتنیه و من این پرنده را خیلی دوست دارم به امید روزی که بهترین و زیباترین کبوترهای اصیل ایرانی را داشته باشیم و افراد محترم و شخصیت های درست و حسابی در این تفریح و سرگرمی لذت بخش وارد شوند و تصور بدی که عده ای از اراذل و اوباش در اذهان عمومی ایجاد کرده را از بین ببرند.
مخلوقات و نعمات خدا همه زیبا، مفید و دوست داشتنی هستند این انسانها هستند که نحوه صحیح استفاده کردن از آنها را رعایت نکرده یا نمی کنند. به امید روزی که از تمام مخلوقات و نعمات خدای بزرگ و مهربان انسان وار وآدم واراستفاده کنیم.
۰۹۱۳۲۱۶۹۳۴۶

جواد دوشنبه 18 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 01:09

من هم دوستی دارم که کبوتر پرشی نر روی بعد از 4 سال از کلو اورد بیرون حیوون برگشت خونه صاحب قبلیش، حتی جوجه هم چند نسل داده بود
به اون دوستی که چند تا کامنت بالاتر کبوترش رو گفت گربه خورده توصیه می کنم این اخلاق کشتن گربه رو کنار بگذارید و به طبیعت احترام قائل بشید ذات گربه همین و کبوتر باد هواست
ارزش عشقبازی رو تا این حد پائین نیارید تا همه به عشقبازها به عنوان آدمای لات و بی سرو پا نگاه نکنند، گاهی ادم خجالت می کشه از حرکات خیلیا

داستان فوق العاده احساسی بود دوست عزیز، من هم با کبوترام صحبت می کنم وقتی صداشون می کنم کبوترای مسن تر جوابمو میدن
با اینکه همیشه آزادن و وحش، پرنده بی نظیریه
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد